Ιστολόγιο
  • school_fotini_paidikos_stathmos_nipiagogio_alimos.jpg

Ιστολόγιο

Καλώς ήρθατε στο ιστολόγιό μας.

  • Home
    Home This is where you can find all the blog posts throughout the site.
  • Categories
    Categories Displays a list of categories from this blog.
  • Tags
    Tags Displays a list of tags that have been used in the blog.

Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

  • Font size: Larger Smaller
  • Hits: 426
  • 0 Comments
  • Print

Χρήσιμες συμβουλές

 

Η άσκηση είναι τρόπος ζωής, είναι χαρά, παιχνίδι, εκτόνωση και υγεία. Σε λογικά πλαίσια είναι αναγκαία. Όμως για να είναι οι γονείς σίγουροι για αυτά που συμβαίνουν, πρέπει να τηρούνται κάποιοι γενικοί κανόνες ασφαλείας.

 

1) Προθέρμανση
Η προθέρμανση είναι απαραίτητη πριν την έναρξη της άσκησης, λειτουργώντας σαν να βάζεις μπροστά το αυτοκίνητο. Με την προθέρμανση ζεσταίνεται το σώμα και οι μύες γίνονται μαλακότεροι και πιο ευκίνητοι. Έτσι μπορεί το παιδί να ασκηθεί χωρίς κίνδυνο τραυματισμού. Περιλαμβάνει πρώτα τη φάση της αύξησης της θερμοκρασίας του σώματος, η οποία γίνεται με ελαφρό τρέξιμο 2-3 λεπτά, με γρήγορο βάδισμα, αργό κολύμπι, αργό ποδήλατο ή αργό χορό αναλόγως με τον τύπο της άσκησης που θα ακολουθήσει.

2) Προστασία
Πρέπει να θυμούνται ότι κάθε άθλημα έχει τις δικές του προφυλάξεις. Τα θαλάσσια σπορ χρειάζονται προφυλάξεις για τον ήλιο (αντιηλιακά), γυαλιά και καπέλο. Το ποδήλατο, κράνος και ειδική στολή. Το ποδόσφαιρο, ειδικά προστατευτικά για τα πόδια και γάτια για τον τερματοφύλακα. Οι προφυλάξεις αυτές μπορεί να ξεχνιούνται πάνω στη διάθεση του παιχνιδιού.

3) Το σταμάτημα
Μετά από έντονη αθλητική προσπάθεια, το σταμάτημα δεν μπορεί να γίνει απότομα. Πρέπει το παιδί να μειώσει σταδιακά την σωματική δραστηριότητά του (π.χ αν τρέχει να τρέξει πιο αργά και σταδιακά να διακόψει.)

4) Το νερό
Το νερό είναι απαραίτητο συμπλήρωμα της άσκησης, δεδομένου ότι σε κάθε άσκηση χάνεται πολύ νερό με τον ιδρώτα και από την αναπνοή, ιδίως όταν ο καιρός είναι ζεστός.
Οι κανόνες για την κατανάλωση νερού είναι οι εξής :

  • 1-2 ποτήρια μια ώρα πριν την άσκηση.
  • 1 ποτήρι κάθε 20 λεπτά άσκησης.
  • 1-2 ποτήρια μετά την άσκηση.

 

Δεν πρέπει να περιμένει το παιδί να αισθανθεί δίψα για να πιεί νερό. Η δίψα σημαίνει αρκετά μεγάλη έλλειψη υγρών.
Τέλος, αυτό που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι ότι πριν από κάθε άθλημα το παιδί πρέπει να έχει κριθεί από παιδίατρο και καρδιολόγο αν είναι ικανό για αθλητισμό. Αυτό είναι το σημαντικότερο κλειδί για την ασφάλεια στη γυμναστική.

 

H Παιδίατρος του σχολείου
Άννα Γλύτση

0